امروز یکشنبه 04 اسفند 1398
clashoofclans.cloob24.com
    0
    مینیون
    مینیون از اکسیر سیاه متولد شده است و توسط مین‌های هوایی شناسایی نمی‌شود. مینیون‌ها هزینه آموزش پایینی دارند و در عوض بسیار شکننده و ضعیف هستند.مینیون ها یکی از پر استفاده ترین نیرو ها در کلش اف کلنز هستن و بازیکن ها معمولا از اونها در استراتژی فارمینگ استفاده میکنن و گاهی اوقات هم در کلن وار.
    روش حمله ی مینیون پرتاپ کردن اکسیر سیاه است. از آنجا که مینیون ها نیرو های هوایی هستند از دسترس خمپاره انداز ها، توپخانه ها و "کمان ایکس" (البته در صورتی که کمان ایکس درحالت تک هدفی (فقط زمینی)قرار گرفته باشد)دور هستند اما در مقابل ضد هوایی و بمب های هواییکه قاتل آنها به شمار می روند به شدت آسیب پذیرند.
    اگرچه در بین نیروی های اکسیر سیاه مینیون کمترین سلامت و کمترین قدرت تخریبی در ثانیه را دارد اما از طرفی زمان تمرینی کمتر و فضای اشغالی کمتری هم نسبت به سایر نیرو های این گروه دارد.
    اما بر اساس فضای اشغالی، مینیون بالاترین قدرت تخریبی در ثانیه را در بین سربازان اکسیر سیاه دارد و بعد از جادوگر،جن و بالن عنوان چهارم را در بین تمام نیرو های بازی دارد.
    مین های هوایی توان آسیب رسانی به مینیون ها را ندارند اما بمب های هوایی توانایی این کار را دارا هستند.

    استراتژی دفاعی:
    • برای مقابله با حملات مینیون ها داشتن حتی یک بمب هوایی می تواند بسیار مفید باشد. حتی اگر دسته ای از مینیون ها با هم هجوم بیاورند همان یک بمب هوایی بزرگترین دشمن آنها محسوب می شود.
    • قرار دادن بمب هوایی در نزدیکی مخازن و یا خانه ی اصلی بسیار مناسب خواهد بود.
    • از ضد هوایی، برج های جادوگر و کماندار به خوبی حمایت کنید تا با استفاده از آنها بتوانید حملات مینیون ها را تخریب کنید.
    • توصیه می شود از برج کماندار و ضد هوایی خود توسط یک برج جادوگر حمایت کنید زیرا شلیک های انفجاری برج جادوگر می تواند انبوهی از مینیون ها را نابود کند.
    • مینیون ها به صورت انفرادی بسیار ضعیفند اما در حجمه های بزرگ بسیار نیرومندند.
    • ممکن است دشمنی که قصد دارد با تعداد زیادی مینون به شما حمله کند ابتدا چند تا از مینو ها را به صورت تک در اطراف مختلف قبیله ی شما رها کند تا بمب های هوایی شما را پیدا کند(تا کمترین خسارت مینیونی برایش داشته باشد).
    • برای مقابله با این حربه بهتر است بمب های هوایی خود را حداقل پشت لایه ی اولی دفاعی خود قرار دهید تا دشمن نتواند به سادگی و زود آنها را از کارایی مورد انتظار شما بیاندازد.
    • مینیون ها نیرو های مفیدی برای استقرار در قلعه محسوب می شوند که هم به نیروهای زمینی دشمن متجاوزگر حمله می کنند و هم نیرو های هوایی اش.(مینیون ها فقط در معرض آسیب از سوی اژدها، کماندار، جادوگر، "ساحره" و مینیون های رقیب قرار دارد)
    استراتژی هجومی:
    • برای تخریب سازه های دشمن که فقط تحت پوشش و مراقبت از سوی خمپاره انداز، توپخانه و کمان ایکس هستند استفاده از گروهی کوچک از مینیون ها (حدودا 10 تا)بسیار مفید هستند.
    • قبل از استفاده از مینیون ها بهتر است برج های جادوگر و کماندار و ضد هوایی های دشمن را از بین ببرید

    • استفاده از غول ها به عنوان نیرو های انحرافی نیز می تواند کمکی عالی برای مینیون ها باشد. زمانی که غول ها حواس عوامل دفاعی دشمن را معطوف خود می کنند، مینیون ها می توانند سایر سازه ها را مورد تخریب قرار داده و می توان با این روش در اکثر مواقع حداقل 50 درصد از سازه های قبیله ی دشمن را نابود کرد و با یک ستاره ی کسب شده پیروز جنگ لقب گرفت.
    • (نکته: در این روش بر خلاف برج های کاندار و جادوگر نمی توان با حمله ی غول ها توجه ضد هوایی را نسبت به مینیون ها از بین برد بنابراین باید ضد هوایی حتما تخریب شود تا مینیون ها در این استراتژی کاملا در امان باشند.)
    • اگرچه دشمن اول مینیون ها ضد هوایی است اما بیشتر خطر برای مینیون ها برج های جادوگر هستند. ضد هوایی در هر شلیک تنها می تواند یک مینیون را مورد اصابت قرار دهد اما ضربات انفجاری برج جادوگر توانایی آسیب رسانی به گروه های مینیون ها را داراست.
    تفاوت های سطوح ارتقاء:
    • سطح سوم: رنگ پوست مینیون از آبی آسمانی به بنفش روشن تغییر می کند در حالی که شاخ ها و دستهایش بنفش تیره می شوند.
    • سطح پنجم: پوستش خاکستری رنگ، دستان و شاخ هایش مشکی و چشمانش سفید می شود.
    • سطح ششم: رنگ بنفش سوخته ی پوست بدن و تغییر بال ها و شاخ هایش به رنگ جگری.

    سایر دانستنی ها:
    • مینیون ها از روز 12 مارس 2013 به بازی اضافه شدند.
    • در مجموع می توان 137 مینیون را در اختیار داشت (120 در اردوگاه و 17 تا در قلعه)
    • هنگامی که بر روی اردگاه اشاره کنید مینیون ها اکسیر سیاه عطسه می کنند.
    • مینیون ها سریع ترین نیروی هوایی اند و یکی از سریع ترین نیرو های بازی (در کنار جن ها)
    • مینیون ها تنها نیروی هوایی هستند که از تیر راس مین های هوایی در امان اند.
    • مینیون ها اولین نیروی اکسیر سیاه هستند و تنها نیروی این دسته اند که تا 6 سطح در آزمایشگاه ارتقاء می کنند.

    نکات تکمیلی:

    • minion سربازی پرنده است که سریع،ارزان و ضعیف است. Minion یک موجود پرنده است که شبیه شیطان است و دارای شاخ های بزرگ و بال های سیخ سیخ و دست های دراز با پنجه های تیز و دارای دست کشی لاستیکی است.
    • این سرباز از اکسیر سیاه آموزش دیده می شود.
    • روش حمله minion به این گونه است که اکسیر سیاه پرتاب (تف)می کند.
    • از آنجا که این سرباز،سربازی پرنده است توپ ها (Canon)و خمپاره انداز ها (Mortar)هیچ عکس العملی نشان نمی دهند ولی در مقابل ضد هوایی (Air Defense)و بمب های هوایی (Air Bomb)بسیار آسیب پذیر هستند.
    • نقاط ضعف این واحد نظامی این است که سلامتی و خسارت بسیار پایینی دارند ولی فضای کمی اشغال می کنند.
    • Seeking Air Mines مینیون ها را مورد هدف قرار نمی دهد چون بمب هوایی (Air Bomb)آنها رو مورد هدف قرار می دهند.
    مشخصات:

    2
    اژدها
    قدرت و نیروی دراگون‌ها در سرتاسر سرزمین بازی زبان‌زد است. هیچ چیزی در بازی از نفس آتشین و سوزان این موجود ترسناک در امان نیست
    اژدها نیروی هوایی ترسناکی است که هم به نیرو های هوایی حریف حمله می کند و هم به هر آنچه در زمین باشد. بر خلاف بالن
     ، 
    اژدها از فاصله ی معین به هدف خود آسیب وارد می کند و نیازی نیست به هدف خود کاملا نزدیک باشد. آتشی که از دهان اژدها خارج 

    می شود انفجاری است.
    اژدها همچنین نسبت به بالون تفاوت دیگری دارد. اژدها اولویت بندی ندارد، نزدیک ترین هدف طعمه ی اژدها خواهد شد.

    محدوده ای که توسط آتش اژدها مورد تخریب قرار میگیرد نسبتا کم است(این امر را هنگامی که اژدها به قلعه یا دیوار ها ی دشمن

     حمله می کند میتوان مشاهده کرد)


    استراتژی هجومی:

    • برای حمایت از اژدها باید ضد هوایی های دشمن را با استفاده از پیاده نظام ها (غول ها و بربر ها و.)و یا طلسم رعد و برق منهدم کرد.
    • یک استراتژی خوب دیگر استفاده ی ترکیبی اژدها و بالن است. اگرچه این یک استراتژی پر هزینه خواهد بود.
    • با توجه به هزینه ی بالای اژدها، از این نیروی قدرتمند اغلب برای کسب جام استفاده می شود تا حملاتی که اولویتشان غارت ذخایر رقیبند.
    • اژدها نیرویی ایده آل برای قلعه است.


    استراتژی دفاعی:

    • اژدها یکی از قدرتمندترین نیروهای بازی است و به همین دلیل دفاع برابر آن بسیار سخت است.
    • با این حال چند ضد هوایی سطح بالا می توانند دفاع خوبی برابر هجوم اژدها ها باشد. به همین دلیل باید سعی کنید ضد هوایی خود را در لایه ی اول دفاعی قرار ندهید تا زود توسط دشمن نابود نگردد.
    • همانگونه که گفته شد اژدها نیرویی ایده آل برای قلعه به شمار می آید. این نیروی هوایی قابلیت پرتاپ آتش به صورت انفجاری را داراست و این امر باعث می شود تا بتواند گروهی از پیاده نظام حریف همانند دسته های بربر ها و جن ها را نابود کند.
    • سلامتی نسبتا بالای اژدها باعث می شود تا زمانی قابل توجه در مقابل شلیک های برج جادوگر یا برج کماندار زنده بماند (اگرچه ضربات چند برج به طور همزمان می تواند خیلی زود اژدها را از بین ببرد.

    تفاوت های سطوح ارتقاء:

    • اژدها در 5 سطح تغییرات ظاهری زیادی دارد
    • سطح اول: اژدها سبز رنگ است و چشمان سیاهی دارد.
    • سطح دوم: رنگ اژدها بنفش می شود و شبیه عکسی می شود که در سرباز خانه از آن نمایش داده شده. چشمانش هم همرنگ اکسیر می شود.
    • سطح سوم: اژدها به رنگ قهوه ای و خاکستری تیره در می آید.
    • سطح چهارم: رنگ پوست اژدها قرمز شده و از داخل چشمانش آتش بیرون می آید.
    • سطح پنجم: رنگ اژدها قهوه ای تیره شده، و شاخک های روی سر و کمر طلایی میشود.

    سایر دانستنی ها:

    • خورخه یائو اولین نفری بود که توانست جام هایش را از مرز 4 هزار عبور دهد. خورخه تمام اردوگاهش را با اژدها پر می کرد وبه همراه 4 طلسم رعد و برق به قبایل دیگر یورش می برد. از 4 طلسم رعد و برق یکی را برای از بین بردن نیرو های قلعه ی دشمن خرج می کرد و 3 تای باقی مانده را برای انهدام ضد هوایی ها. با این روش او از اینکه بتواند 50 % خسارت را به سازه های دشمن وارد کند و یک ستاره بگیرد و پیروز نبرد بشود تقریبا مطمئن بود. او با این روش شاهکار کرد و تبدیل به بهترین بازیکن شد.
    • در مجموع می توان با 13 اژدها به دشمن حمله کرد(12 تا در اردوگاه های سطح بالا و یکی در قلعه ی سطح 3 به بالا)
    • سایه ی اژدها به هیچ وجه شبیه شکل فیزیکی اش نیست،بلکه بیضی شکل است.
    • اژدها در کنار پکا دو عضوی از بازی هستند که در هر سطح تغییراتی قابل توجه دارند. 

    مشخصات عمومی اژدها:

    • هدف مورد علاقه: همه چیز
    • نوع حمله: بصورت انفجاری به شعاع ۰٫۳ بلوک (چه زمینی و چه هوایی)
    • فضای اشغالی: ۲۰
    • مدت زمان ساخت: ۳۰ دقیقه
    • سرعت حرکت: ۱۶
    • سرعت حمله: ۱٫۵ ثانیه
    • سطح پادگان (Barracks)مورد نیاز: سطح ۹
    • بُرد: ۳ بلوک


    مشخصات



    هک کلش اف کلنز

    1

    پکا (P.E.K.K.A)

    پکا

    پِکا آخرین نیرویی است که در سربازخانه آزاد می‌شود، نیرویی که می‌توانید با خواندن همه جوانب و تاکتیک‌های آن، از تمام توان او استفاده کنیدپکا یک شوالیه است؟ یک سامورایی؟ یا یک روبات؟ هیچ‌کس نمی‌داند.

    او پر هزینه ترین نیروی اکسیری است و بیشترین زمان تعلیمی را هم صرف می کند.

    استراتژی دفاعی:

    • اگرچه تسلای مخفی قدرت این را دارد که یک پکا را به راحتی از بین ببرد اما وقتی گروهی پکا حمله ور شوند قضیه کمی فرق می کند. پس نباید فقط به تسلا تکیه کرد و باید به روش های دفاعی دیگر هم متوسل شد.
    • پکا ها تحت تاثیر تله ی فنری قرار نمی گیرند.


    استراتژی هجومی:
    • با توجه به قدرت تهاجمی و سلامت بالای پکا ها توصیه می شود هنگامی که روانه ی میدان جنگ می شودند به صورت دسته های دوتایی و از گوشه ها یا در نزدیکی سازه های دفاعی دشمن رها شوند.
    • اکثر سازه ها بعد از دو ضربه ی پکا منهدم می شوند و این به دلیل ضربات مهلک پکاست (بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ خسران در ضربه بر اساس سطوح مختلف اش). به این ترتیب دو پکا با یکدیگر و با یک ضربه می توانند اغلب سازه ها را با خاک یکی کنند!
    • اگر قبیله ی دشمن با بالاترین سطح دیواری محاصره شده باشد شاید بهتر باشد یک گروه از پکا ها را به میدان بفرستید. این روش این امکان را می دهد که با یک ضربه ی این گروه دیوار شکسته شده و راه نفوذ برای سایر نیرو ها باز شود. با این حال مراقب تسلا های مخفی باشید و به خاطر داشته باشید که تسلا ها دو برابر سایر عوامل دفاعی دشمن به پکاها را صدمه وارد می کنند

    تفاوت های سطوح ارتقاء:

    • سطح دوم: تنها تغییر این سطح نسبت به سطح اول این است که رنگ نوک شمشیر پکا همرنگ اکسیر (بنفش)می شود.
    • سطح سوم: زره ی پکا تیره می شود، کمی بزرگتر می شود، چشم ها، شاخ ها و شمشیرش قرمز می شوند.
    • سطح چهارم: پکا دو شمشیر حمل می کند و رنگ شاخ هایش صورتی می شود.
    • سطح پنجم: رنگ زره اش بنفش تیره و دسته های شمشیرش طلایی می شوند. شاخ ها و نوک شمشیر هایش بنفش شده و چشمانش هم بنفش روشن می شوند.

    •     اگرچه هیدن تسلا قدرت این را دارد که پکای تنها را به سرعت از بین ببرد ولی زمانی گروهی  از پکا حمله ور شوند داستان  فرق می کند. پس نباید فقط به هیدن تسلا دل بست و باید به روش های دیگر دفاعی تفکر کرد
    •     تله های فنری بر روی پکا اثری ندارند
    •     هرگز پکارا در کلن کستل خود قرار ندهید زیرا در برابر دشمنان هوایی کاربردی ندارد

      سایر دانستنی ها:

      • اگر به به دقت به پکا ها نظاره کنید از داخل تو خالی هستند.
      • مخفف عبارت پکا (P.E.K.K.A)معنی خاصی ندارد با این حال سوپر سل در تاریخ 22 آگست 2012 در فیس بوک از کاربران خواست تا معنی این عبارت را رمز گشایی کنند. برنده ی این نظر سنجی چنین پاسخی داد: " شوالیه ای خشمگین که در بین آدم کش ها قاتل ترین است" (Perfect Enraged Knight Killer of Assassins)
      • اگر در یک حمله، سطح پنجم پکا را با سطح پنجم طلسم خشم مورد حمایت قرار دهید خسارتی هولناک به رقیب وارد می کنید. چیزی در حدود 2565 خسران در حمله!
      • به همراه یک پکا در سطح 4 به بالای قلعه، شما می توانید 9 پکا ی دیگر را در اردوگاه های سطح بالای خود ایجاد کنید.
      • بالاترین سطح پکا بیشترین اکسیر را برای ارتقاء در بین سایر نیرو ها مصرف می کند (برای رسیدن به سطح پنجم در مجموع 24 میلیون اکسیر صرفش اش می کنید) 


      نکات تکمیلی:

      • این سرباز دارای قوی ترین زره و بیشترین قدرت حمله ای نسبت به دیگر سربازان عادی است. همچنین پکا گران ترین سرباز (هزینه آموزش سطح ۱: ۳۰۰۰۰ اکسیر)است و زمان ساخت آن نیز از بقیه ی سربازان عادی بیشتر است (۴۵ دقیقه).
      • Pekka دارای دو شاخ بنفشِ کریستالی دو طرف سرش است و یک شمشیر در دست دارد.
      •  از آنجا که زره پکا فلزی و رسانای جریان الکتریسیته است، تسلای مخفی به این سرباز آسیب بیشتری به وارد می کند (۲ برابر)، ولی طلسم صاعقه همان آسیب عادی را می زند.

      • یکی از بحث‌های اصلی پیرامون بازی در انجمن رسمی آن و همچنین سایر انجمن‌های این بازی این موضوع است که پکا مرد است، زن است یا به طور کلی موجودی دیگر است؟ (ساموریایی، شوالیه یا روبات)اگرچه در قسمت نکات جالب بازی هنگام بارگذاری آن، در یکی از جمله‌ها از ضمیر «her» برای پکا استفاده می‌شود که این حقیقت را بیان می‌کند که او یک نیروی مونث است.
      • در بالای سطح ۱۰ سربازخانه که پکا در آن آزاد می‌شود می‌توان نقش سر پکا را دید.
      • تلفیق سطح پنج پکا و سطح پنج جادو‌ی خشم، ترکیبی بسیار قوی با میزان آسیب ۲۵۶۵ در هر ضربه ایجاد می‌کند.
      • اگر کمپ و قلعه کلن شما در آخرین سطح خود باشد، می‌توانید به ترتیب ۹ و یک پکا را آموزش دهید که مجموع آن‌ها برابر با ۱۰ پکا می‌شود.
      • پکا به همراه هیلر تنها نیروی بازی است که نمی‌تواند تمام فضای بالاترین سطح ۴ کمپ ارتش را پر کند.
      • عکس استفاده شده برای پکا در سربازخانه طی بروزرسانی ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ (۱۷ جون ۲۰۱۳)تغییر کرد. (در همین بروزرسانی بود که سطح چهار پکا به بازی اضافه شد)بنا بر نظر مخاطبان بازی او به همراه دراگون بهترین عکس بین نیروهای سربازخانه را دارد.
      • عکس پکا در سربازخانه دوباره در بروزرسانی ۱۴ آذر ۱۳۹۲ (۵ دسامبر ۲۰۱۳)تغییر کرد.
      • پکا به همراه دراگون، یکی از دو نیرویی است که ظاهر آن در هر سطح تغییر می‌کند.
      • میزان سلامتی پکا سطح ۵ با میزان سلامتی گولِم سطح یک برابر است.
      • پکا سطح سه و بالاتر هنگام مردن، اسکلت بزرگ‌تری دارند.
      • پکا به جای راه رفتن روی زمین، کمی با فاصله از سطح راه می‌رود.

        مشخصات



        کلش هک

        2
        جادوگر
        جادوگر (Wizard)یک نیروی جادویی وحشتناک در میدان جنگ است که یک ردای بلند بر تن دارد. جادوگر از نظر حمله ای بسیار به کماندار شبیه است به طوریکه می تواند از فاصله ی دور و از پشت دیوار به هدف اسیب بزند. آنها گلوله های آتشی که قدرت و خسارت زیادی دارد را پرتاب می کنند
        اما به دلیل قدرت جسمانی تقریبا کمی که دارد باید مورد حمایت قرار بگیرد. معمولا از چند جادوگر به طور گروهی برای افزایش قدرت تخریبی بهره می برند(همانند کمانداران).
        استراتژی هجومی:
        • در برابر چند حمله ی انفجاری جادوگر سلامتی قابل قبولی دارد اما سازه های دفاعی تمرکزی (توپخانه، خمپاره انداز و برج ها)مشکلات اصلی برای جادوگر هستند. با توجه به ناپایداری در برابر چند شلیک خط آتش دشمن، جادوگر (همانند آرچر)نیاز به نیرویی با قدرت جسمانی برتر مثل غول نیاز است تا کمی از خط آتش دشمن در امان باشد.(از پیکا و فرشته ی شفا دهنده هم می توان برای حمایت از جادوگر بهره برد.)
        • توانایی ضربه زدن از پشت حسار دیواری حریف و همچنین ایجاد فاصله از هدف، جادوگر را یک نیروی مفید در حملات معرفی می کند.
        • جادوگر نیروی ایده آلی برای از بین بردن نیرو های قلعه ی دشمن است. زیرا آتش انفجاری ای که تولید می کند می تواند خیلی زود نیرو های دشمن را نابود کند. با یک یا دو جادوگر نیرو های قلعه ی دشمن را در یک نقطه متمرکز کنید و سپس با طلسم رعد و برق کارشان را یکسره کنید.
        • یک تاکتیک قوی این است که دو فرشته ی شفا دهنده را برای حمایت از گروه های جادوگر به میدان بفرستید.
        • درست است که جادوگر نیروی تخریبی باور نکردنی ای دارد و فقط 4 فضا را در اردوگاه اشغال می کند اما در مقابل بمب های غول پیکر و تله های فنری بسیار شکننده است. برای حفاظت از آنها همه شان را بلافاصله در یک نقطه رها نکنید و سعی کنید در خطوط مختلفی آنها را به میدان بفرستید.

        استراتژی دفاعی:

        • جادوگران در کلش اف کلنز نیروهای تدافعی فوق العاده ای برای قرارگیری در قلعه هستند زیرا می توانند از پشت دیوار های خودی به دشمن ضربه وارد کنند.
        تفاوت های سطوح ارتقاء:
        • زمانی که اولین جادوگر را به استخدام در می آورید لباسش آبی آسمانی،چکمه اش مشکی وکمربندش قهوه ای است.
        • سطح سوم: لباس بنفش، چکمه ها بنفش.
        • سطح چهارم: در این سطح جادوی او از شکل توپ های آتشین به شکل شلیک های رعد و برقی تغییر می کند.
        • سطح پنجم: جادوگر تماما مشکی می پوشد(به استثناء کمربند قهوه ای)
        • سطح ششم: لباس و چکمه هایش شرابی رنگ و سگک کمربندش نارنجی رنگ می شود. چشمانش هم به همراه رنگ جادویش طلایی می شود.

        سایر دانستنی ها:
        • اگر اردوگاه ها (ظرفیت گنجایش 60 جادوگر)و قلعه(8)تا بالاترین سطح ارتقاء داده شده باشند می توان در مجموع 68 جادوگر را برای هجوم به قبیله ی دشمن در خدمت گرفت.
        • در بالای هر برج جادوگر یک جادوگر مستقر شده است که دیگر نیاز به تمرین ندارد.
        • بر اساس فضای اشغالی، جادوگر بیشترین قدرت تخریبی را دارد.(جادوگر سطح ششم قدرت تخریبی 180واحد در ثانیه را دارد که با توجه به 4 واحد فضای اشغالی قدرت تخریبی اش می شود 45 که در مقایسه با قدرت دوم که جن ها هستند(جن سطح ششم قدرت تخریبی 42 واحد در ثانیه را داراست)وضعیت بهتری دارند.
        • روز 28 آگست 2014 کمپانی " سوپر سل " دو تریلر در باره جادوگر ساخت. یکی در مورد مدل موی آفریقایی اش و دیگری در مورد جادویش.
        خصوصیات جادوگر (Wizard):
        • هدف مورد علاقه: همه
        • نوع حمله: پرتاب گلوله آتش به اهداف زمینی و هوایی و انفجار تا شعاع ۰٫۳ بلوک
        • میزان اشغال فضا: ۴ اسلات
        • مدت زمان آموزش (ساخت): ۸ دقیقه
        • سرعت حرکت: ۱۶
        • سرعت حمله: ۱٫۵ ثانیه
        • سطح پادگانِ (Barrack)مورد نیاز: ۷
        • بُرد: ۳ بلوک

        مشخصات


        1
        فرشته ی شفا دهنده
        فرشته التیام دهنده (Healer)یک نیروی پروازی است که هیچ قدرت حمله ای ندارد ولی به درمان سربازانی می پردازد که در حال نبرد هستند و همچنین در حالت دفاع به بازسازی ساختمان ها و درمان سربازان داخل کلن (Clan Castle)می پردازد.
        البته اگر به عنوان نیروی دفاعی در قلعه قرار گرفته باشد علاوه بر نیرو های موجود در قلعه می تواند به سازه های دیگر هم خدمت رسانی کند.
        هنگامی که یک هیلر وارد میدان می شود هاله ای اطرافش را در بر میگیرد، اگر تمامی سربازان در سلامت کامل باشند، فرشته شروع به درمان نزدیک ترین نیرو به خود می کند(اگرچه این کار او مزیتی برای آن نیرو نخواهد داشت).
        بر خلاف فرشته که نمی تواند عناصر هوایی را درمان کند (مانند فرشته های دیگر، اژدها، بالن، مینیون ها و همچنین خودش را)" طلسم درمان" هر نیروی زمینی و هوایی را که داخل محدوده ی تعیینی اش قرار گرفته باشد را تحت درمان قرار میدهد.

        استراتژی هجومی:
        • دیری نمی پاید که شفادهنده را از دست بدهید اگر مراقب ضد هوایی های دشمن نباشید!
        • بهتر است از دیوار شکن ها برای کمک به غول ها استفاده کنید تا ابتدا ضد هوایی دشمن را منهدم کنید سپس از خصوصیت بارز فرشته استفاده کنید.
        • اگر در حین جنگ تمام نیرو هایتان از بین بروند و طلسمی هم نداشته باشید فرقی ندارد چند فرشته در میدان جنگ زنده مانده باشد، جنگ خاتمه خواهد یافت زیرا همانگونه که اشاره شد فرشته ها نه مستقیما حمله می کنند و نه دفاع.
        • اگر به طور مناسب و هوشمندانه از فرشته ها استفاده شود می توان توان جسمانی نیروهای تحت درمان اش را تا بیش از دو برابر توان معمولی شان بالا برد.
        • غول ها و پکا ها بهترین نیرو ها برای هم تیم شدن با فرشته ها هستند.
        • در صورت نیاز می توانید با طلسم شفا دهنده، فرشته را مورد مداوا قرار دهید!

        استراتژی دفاعی:
        • همانگونه که ذکر شد اگر فرشته به عنوان یکی از نیرو های قلعه اختصاص داده شده باشد هم به سایر نیرو های دیگر داخل قلعه خدمت رسانی می کند و هم به سایر سازه های تحت حمله ی دشمن.
        • توصیه می شود برای دفاع از فرشته استفاده نشود. از 14 فضایی که هر فرشته اشغال می کند می توان به نحو بهتری برای دفاع بهره برد. برای مثال 14 کماندار به مراتب عملکرد بهتری خواهند داشت تا یک فرشته.
        تفاوت های سطوح ارتقاء:
        • در سطوح یک و دو هاله ی دورش همانند لباسش زرد رنگ هستند ولی در سطوح سه و چهار به بنفش تغییر رنگ می دهند.
        سایر دانستنی ها:
        • قبل از 23 می 2013 میزان اکسیر مورد نیاز افزایش سطوح فرشته کاهش یافت، زمان تمرینی اش هم از 20 به 15 دقیقه کاسته شد و همچنین فضای اشغالی اش از 20 به 14 تقلیل یافت.
        • اگر اردوگاه ها را تا سطح آخر ارتقاء داده باشید می توانید 17 فرشته را در کمپ خود داشته باشید. قلعه ی سطح پنجم به بالا هم می تواند 2 فرشته ی شفابخش را در خود بگنجاند.(در مجموع 19 فرشته که البته در این صورت شما هیچ گونه قدرت تهاجمی نخواهید داشت)

        مشخصات کلی فرشته التیام دهنده  :
        •  هدف مورد علاقه: تمام سربازان زمینی
        •  نوع حمله: پرتاب اشعه به شعاع ۲ بلوک (زمینی)
        •  میزان اشغال فضا: ۱۴ اسلات
        •  زمان آموزش: ۱۵ دقیقه
        •  سرعت حرکت: ۱۶
        •  سرعت حمله (درمان): ۰٫۷ ثانیه
        •  سطح پادگانِ (Barracks)مورد نیاز: ۸
        •  محدوده درمانی: ۵ بلوک


        مشخصات




        کلش اف کلنز

        1
        جن
        خصوصیات ظاهری: یک موجود کوچک با بدنی سبز رنگ، گوش های تیز دراز، چشمان و دماغی قرمز به همراه کیسه ای برای جمع آوری سکه ها و اکسیر های غارتی.
        جن سریعترین نیروی زمینی در بازی است. هدف اول آنها در جنگ ها منابع دشمن هستند. بنابراین اگر در یک حمله جمع آوری اکسیر و طلا برایتان در درجه ی اهمیت قرار دارند باید نگاهی ویژه به جن داشته باشید.
        جن ها بیش از دو برابر بربر ها و حدود سه برابر کمانداران می توانند در یک واحد زمانی به منابع و مخازن اکسیر و طلای دشمن خسارت وارد کنند. آنها از نظر ضربه پذیری ضعیف تر از بربر ها هستند اما وضعیت بهتری نسبت به کمانداران در کلش اف کلنز دارند.
        استراتژی هجومی:
        • برای غارت منابع و مخازن حریف جن ها ایده آل ترین نیروها هستند. برای این منظور باید راه های دسترسی سریع به این هدف های مورد نظرشان برایشان فراهم شود. بنابراین دیوار شکن ها کمک های مناسبی برای آنها خواهند بود. بربر ها و غول ها که به مراتب نیروی جسمانی قوی تری نسبت به جن ها دارند برای پشتیبانی از جن ها و نابود کردن خمپاره انداز ها و برج های دفاعی حریف باید مورد استفاده قرار بگیرند.
        • جایگزین دیوار شکن ها برای کمک به جن ها " طلسم پرش" است که باعث می شود جن ها از روی دیوار ها بپرند اما این روش پرخرج تر از روش قبلی ذکر شده است.
        • همانند کمانداران، بزرگترین ضعف جن ها در برابر برج جادوگر و خمپاره انداز است. اکثر برج جادوگر ها و خمپاره انداز ها می توانند با یک شلیک جن ها را از بین ببرند. برای کم رنگ کردن این نقطه ضعف می بایست جن ها را در چند دسته مختلف رها کرد و از فرستادن همه ی آنها با هم در یک نقطه اجتناب کرد.
        • جن ها برای کم کردن و از بین بردن قدرت تخریبی تله های حریف(به خصوص بمب ها)بسیار عالی اند زیرا سرعت سریع آنها این امکان را به آنها می دهد که قبل از انفجار بمب ها از محدوده ی خطر دور شوند! جن ها همچنین می توانند از تله های فنری هم عبور کنند مگر اینکه در نقطه ای که تله ی فنری کاشته شده است مکث کنند.

        استراتژی های دفاعی:

        • اگرچه در کل نیروهای مناسبی برای دفاع نیستند اما بی فایده هم نیستند! اگر جن ها را در قلعه داشته باشید هنگام حمله ی حریف (چون دیگر منبع و مخزنی برای هجوم آنها وجود ندارد!)آنها به سمت حریف یورش می برند. در این صورت سرعت بالای جن ها نسبت به نیروهای دیگر مزیت آنهاست.
        • هنگامی که می خواهید منابع شما از غارت جن های حریف در امان باشد هنگام چیدمان قبیله به یاد داشته باشید که تمامی منابع و مخازن خود را تحت پوشش عناصر دفاعی خود قرار بدهید، علی خصوص خمپاره انداز ها و برج های جادوگر
        تفاوت های ارتقاء:
        • سطح سوم: کیسه ی جن راه راه قهوه ای می شود
        • سطح پنجم: موهای قرمز، کیسه ای به رنگ تمام قهوه ای روشن
        • سطح ششم: لباسی تیره بر تن
        نکات تکمیلی:

        • زمانی که روی اردوگاه اشاره کنید، جن ها همگی برای لحظه ای به سمت چپشان نگاه می کنند.
        • جن ها (به همراه " مینیون" ها)سریع ترین نیرو های بازی هستند.
        • در صورت ارتقاء کمپ ها به بالاترین سطح می توان 240 جن را به استخدام در آورد و این تعداد می تواند به 275 افزایش بیابد(حداکثر 35 تا در قلعه)
        • آنها تنها نیرویی هستند که سرعتی بیشتر از سرعت عمل تله ی فنری دارند با این حال تنها نیرویی نیستند که می توانند از تله ی فنری در امان باشند.

        مشخصات

        برچسب ها
        1
        بالن
        نیروهای اسکلت شکل سوار بر این بالن ها هستند و بر فراز دهکده ایی که با ان حمله کرده اید پرواز میکنند و بمب های خود را بر وسایل دفاعی ان شهر میریزند.اما این بالن ها به راحتی توسط برج آرچر یا توسط ضد هوایی یا برج جادوگر به راحتی قابل تخریب هستند
        بالن ها به نوعی ارتقاء یافته از دیوار شکن ها هستند.

        حرکت بالن ها بسیار کم است تا آنجا که باید آنها کند ترین نیروهای بازی خواند. آنها همانند غول ها سازه های دفاعی حریف را در اولویت قرار می دهند. علی الخصوص خمپاره انداز ها و توپخانه ها.
        زمانی که منهدم شوند منفجر شده و به این دلیل قدرت تخریبی افزونی ایجاد می کنند.
          استراتژی هجومی:
          • زمانی که به قبیله ی دشمن یورش می برید زمان برای شما محدود است.توصیه می شود در صورت تمایل برای استفاده از بالن ها قبل از آنکه آنها را به میدان نبرد بفرستید تمام ضد هوایی های دشمن را از سریعا از کار بیاندازید(برج جادوگر، برج کماندار و ضد هوایی)مراقب قلعه ی حریف هم باشید. در صورتی که دشمن کماندار،مینیون، جادوگر یا اژدها در قلعه ی خود داشته باشد به راحتی و خیلی سریع می تواند بالن را منحدم کند.
          • گروه های پنج تایی یا بیشتر بالن ها معمولا به راحتی یک برج کماندار را پایمال می کنند. در صورتی که از تیر راس ضد هوایی رای رقیب در امان باشند به طور تقریبی 9 بالن می توانند تماما قبیله ی دشمن را تخریب کنند.
          • اگر در یک تهاجم زمان و اکسیر برایتان اولویت ندارد پیشنهاد می شود قبل از اینکه بالن را به میدان بفرستید یک اژدها را رها کنید. اژدها به دلیل قدرت جسمانی بالایی که دارد نقش انحرافی را ایفا می کند. اژدها را به سمت ضد هوایی ها بفرستید و به این ترتیب از بالن ها محافظت کنید. (در این استراتژی اژدها در مقابل ضد هوایی نقش غول در مقابل خمپاره انداز را ایفا می کند)
          • میتوان از خود بالن ها برای حمله به ضد هوایی ها استفاده کرد اما در صورت این اقدام باید توجه داشت فاصله ای که بالن را رها می کند باید بسیار نزدیک به اهداف باشد در غیر این صورت خیلی زود از بین می روند.
          • اگرچه سرعت بسیار پایینی دارند اما قدرت تخریبی بالن ها تحسین بر انگیز است! یک گزینه ی خوب برای ارتقا سرعتشان حمایت از آنها به وسیله ی " طلسم خشم" است.
          • برخی از کاربران فراموش میکنند ضد هوایی را در قبیله ی خود مستقر کنند. هجوم به وسیله ی بالن ها (و مینیون ها)به آنها نشان خواهد داد که سخت در اشتباهند!


          استراتژی دفاعی:

          • بالن می تواند استراتژی دفاعی خوبی باشد. اگر دشمن با نیروهایی مثل بربر، غول و جن به شما حمله کند، از آنجا که این نیرو ها در آسیب رسانی به بالن ها عاجزند، بالون می توان به راحتی تلفاتی زیادی به آنها وارد کند (البته اگر بتواند در مقابل طلسم رعد و برق دشمن(در صورت استفاده)جان سالم به در ببرد!)
          • توجه داشته باشید در مقابل نیرو های دیگر دشمن از قبیل کماندار، مینیون، اژدها و جادوگر این استراتژی به سادگی و سریعا شکست می خورد!

          تفاوت های سطوح ارتقاء:
          • سطح سوم: چند لایه ی محافظتی چوبی
          • سطح پنجم: افزایش کیسه های متصلی و تغییر رنگ بمب ها به طلایی
          • سطح ششم: رنگ بالون مشکی می شود با نقش یک جمجمه حکاکی شده بر روی آن

          سایر دانستنی ها:
          • می توان حداکثر 48 بالن را در اردوگاه های سطح بالا قرار داد (به انضمام 7 بالن در قلعه ی سطح بالا)
          • سطح ششم بالن نسبت به "پکا" ی سطح اول قدرت تخریبی بیشتری در هر واحد حمله ای را دارد.
          • هزینه ی ارتقاء بالن سطح ششم (6 میلیون)کمتر از کماندار سطح هفتم (7.5 میلیون اکسیر)است با این حال بالن در این سطح از نظر قدرت تخریبی و سلامت وضعیت بهتری نسبت به کماندار دارد.

          خصوصیات بالون (Balloon)
          :
          • هدف مورد علاقه: ساختمان های دفاعی دشمن
          • نوع حمله: پرتاب بمب و انفجار تا شعاع ۱٫۲ بلوک
          • میزان اشغال فضا: ۵ اسلات
          • مدت زمان آموزش (ساخت): ۸ دقیقه
          • سرعت حرکت: ۱۰
          • سرعت حمله: ۴ ثانیه
          • سطح پادگانِ (Barracks)مورد نیاز: ۶
          • بُرد: ۱٫۲ بلوک


          مشخصات



          کلش اف کلنز

          0

          غول
          غول ها نیروهایی قوی هیکل و بزرگ در کلش اف کلنز هستند که توانایی وارد کردن خسارتی بزرگ را به سازه های دشمن دارا هستند. اما با توجه به فضایی که برای تمرین و تشکیل خود اشغال می کنند برتری این خصلت شان بسیار کم رنگ می شود!
          اولویت غول ها سازه های دفاعی دشمن است.با توجه به سلامتی بالای جسمانی معمولا کاربران از آنها به عنوان اولین نیرو ها جهت هجوم به قبیله ی دشمن استفاده می کنند تا علاوه بر تسریع امر نابود سازی سازه های دفاعی دشمن به نوعی از نیرو های ضعیف تر حمایت کنند.


          استراتژی هجومی:

          پر کردن اردوگاه با ترکیب غول ها و کمانداران یک استراتژی ایده آل است. آنها با هم می توانند به راحتی بیس دشمن را با خاک یکسان کنند. در حالی که آرچر ها در حال نابودی سازه های رقیب هستند غول ها را برای نابود سازی برج های دفاعی حریف بفرستید. 

          در ابتدای حمله چند غول را در نزدیکی خمپاره انداز ها و برج های جادوگر بفرستید. به محض اینکه خمپاره انداز ها شروع به آسیب رسانی به غول ها کردند تعداد قابل نیازی دیوار شکن را برای حمایت از غول ها بفرستید تا بتوانند از دیوار ها رد شده و کار خمپاره انداز ها را یکسره کنند. به محض اینکه ماموریت غول ها به اتمام رسید (انهدام خمپاره انداز ها و برج های جادوگر)نیرو های ضعیف تر از لحاظ جسمانی همانند جن ها و آرچر ها را به میدان نبرد بفرستید. غول ها سلامتی بالایی دارند اما بسیار کند حرکت می کنند و همین نقطه ی ضعف آنها باعث کاهش قدرت هجومی آنها می شود به همین دلیل بهتر است غول ها به طور گروهی رها شوند و برای پشتیبانی شان از " فرشته ی شفا دهنده " استفاده شود. 

          البته باید توجه داشت که شفا دهنده در مقابل ضد هوایی های حریف بسیار آسیب پذیر است. 

          اگر چند عنصر دفاعی رقیب در نزدیکی همدیگر قرار گرفته باشند، به طوری که همزمان توانند به سمت غول ها شلیک کنند به راحتی می توانند غول ها را از پای در بیاورند. 

          در مجموع غول ها به دلیل سلامتی بالاتری که دارند نیرو های انحرافی بهتری نسبت به بربر ها هستند.

          استراتژی دفاعی:

          با توجه به توضیحاتی که در مورد خصوصیات هجومی شان گفته شد، حرکت غول های دشمن قابل پیش بینی خواهد بود! 

          تله های فنری را در مکان هایی قرار دهید که به نظرتان دشمن غول هایش را از آن ناحیه خواهد فرستاد! 

          با توجه به قدرت و سلامتی بالا، غول ها نیرو هایی محبوب برای قلعه هستند زیرا بر خلاف کمانداران و بربر ها با طلسم رعد رقیب به یکباره از بین نمی روند! از طرفی نابودی آنها زمان بیشتری را از حریف می گیرد. با این حال مشکل اصلی استفاده ی آنها به عنوان سربازان قلعه برای دفاع این است که هر غول پنج فضای قلعه را اشغال می کند. 

          اگر سربازان حریف آنقدر قوی باشند که بتوانند با یک ضربه،غول را از پای در بیاورند بهتر است به جای هر یک غول، پنج بربر را در قلعه داشت. این امر باعث می شود نیرو های حریف برای از بین بردن پنج بربر مجبور باشند پنج بار ضربه بزنند.


           

          LEVEL 1

           

          شکل سطح 1 و 2 غول شبیه به هم می باشد.

           

          LEVEL 3

           

          شکل سطح 3 و 4 غول شبیه به هم می باشد.

           

          LEVEL 5

           

          LEVEL 6

           

          LEVEL 7

           

           

           LEVEL 8

          نکته:

          1-غول در زمان حمله فقط به دفاعی دشمن صدمه میزند و کاری به ساختمان های دیگر ندارد فقط زمانی که دیوار روبروی آن باشد آن دیوار را خراب و سپس دفاعی نزدیک به خود را تخریب می کند.

          2-همچنین در زمانی که آرچر کویین و کینگ بربرین و نیروهای کلن کاستل به جیانت حمله کنند هیچ گونه عکس العملی نشان نمیدهد تا زمانی که همه غول بمیرند.

           

          جدول هزینه ساخت و ارتقاء غول:

           

          سطحمقدار صدمه در ثانیهمقدار صدمه در حملهمقدار خونهزینه ساختهزینه ارتقاء(الکسیر)زمان ارتقاءسطح آزمایشگاه مورد نیاز
          11122300250N/AN/AN/A
          21428360750100,0001 روز2
          319384301,250250,0002 روز4
          424485201,750750,0003 روز5
          531626702,2502,250,0005 روز6
          643869403,0005,000,00010 روز7

          7

          8

          50

          57

          100

          114

          1,100

          1.260

          3,500

          4.000

          8,000,000

          9.500.000

           12 روز

          14 روز

          8

          9


          0

          دیوار شکن

          ظاهر: یک اسکلت کوچک که کلاه خلبانی بر سر دارد و یک بمب بزرگ در دستانش است. 

          دیوار شکن به نزدیک ترین دیوار نسبت به نقطه ای که رهایش کرده اید حمله ور می شود و به سبک خلبان از جان گذشته ی ژاپنی (کامیکاز ژاپنی در جنگ جهانی دوم هواپیمای خود را از مواد منفجره پر کرد و با آن به مواضع دشمن حمله کرد)خود را فدا می کند تا راه را برای سایر نیرو ها بگشاید. قدرت تخریبی بمبی که توسط دیوار شکن برای انهدام دیوار حمل می شود تا 40 برابر است. بدین ترتیب که برای مثال قدرت تخریبی بمب یک دیوار شکن 12 است اما قدرت تخریبی همان بمب برای دیوار480 است! بدون توجه به خسارتی که وارد می کند یا نه، دیوار شکن بعد از انفجار بمبی که در دست دارد نابود می شود. 

          تا اتمام تخریب تمام دیوار ها، اولویت اول دیوار شکن ها دیوار های دشمن است، حتی اگر شما آنها را در دورترین نقطه نسبت به دیوار دشمن رها کنید آنها به سمت آن دیوار یورش می برند. 


          استراتژی هجومی:

          دیوار شکن قوی ترین نیرو برای شکست دیوار است. 

          دیوار شکن ها با توجه به سلامتی بسیار کمشان نسبتا هزینه ی زیادی دارند. برای اینکه بتوانند به ماموریت خود (دیوار شکنی)به نحو احسن بپردازند نیاز است یک یا دو غول را برای مثال به سمت دیوار مورد نظر فرستاد و سپس پشت سر آنها دیوار شکن ها را فرستاد تا از خط آتش حریف در امان باشند. غول ها و دیوار شکنان هم تیمی های عالی هستند، در حالی که غول ها عناصر دفاعی حریف را سرگرم خود می کنند دیوار شکن با انهدام دیوار راه را برای تجاوز غول به داخل دیوار های دشمن فراهم می سازد. 

          پیشنهاد می شود برای بالا بردن کارایی دیوار شکن ها، در هر بار دو دیوار شکن به یک مسیر فرستاده شوند تا قدرت تخریبی بیشتری داشته باشند. 

          سلامت آنها بسیار پایین است، پس باید از آنها هوشمندانه استفاده کرد. 

          دیوار شکنان قدرتی تخریبی انفجاری دارند، بنا به این قابلیت می توان از آنها برای اتمام نابودی یک سازه که چشبیده به یک دیوار هست هم بهره برد.

          استراتژی دفاعی:


          دیوار شکن دیواری که پشتش هیچ سازه ای نباشد را مورد هدف قرار نمی دهد. 

          دیوار شکن هیچ گاه به تک دیوار حمله نمی کند، دیوار مورد هدف او باید حداقل از سه دیوار متصل به هم تشکیل شده باشد که تماما و یا بخشی از یک سازه را تحت مراقبت قرار داده باشد. 

          داشتن دو لایه ی دیوار دفاعی در برابر دیوار شکن ها کارساز نیست، چون قدرت انفجاری ای که دیوار شکن ایجاد می کند به هر دو لایه ی دیوار خسارتی یکسان وارد می کند و می تواند هر دو لایه را تخریب کند. همیشه تلاش کنید سازه های کم اهمیت تر را خارج از لایه های دیواری خود قرار دهید(منابع، کلبه ی کارگر و.)این باعث می شود که دشمن مجبور شود دیوار شکن های خود را از فواصل دور تری نسبت به دیوار رها کند و این شانس عناصر دفاعی شما را برای تشخیص و انهدام دیوار شکن قبل رسیدن به دیوار را افزایش می دهد. 

          قرار دادن دیوار شکن در قلعه به هیچ وجه توصیه نمی شود! چون انفجاری که آنها ایجاد می کنند زیاد نمی تواند به حریف آسیب وارد نماید. 



          تفاوت های سطوح ارتقاء:

          سطح سوم: بمبی که دیوار شکن حمل می کند بزرگتر می شود. 
          سطح پنجم: بمب حاملی طلایی می شود. 
          سطح ششم: در این سطح دیوار شکن یک بشکه ی بمب را حمل می کند که قدرت انفجاری بسیار بالایی دارد (شبیه بمب غول پیکر) 

          سایر دانستنی ها:

          اگر قبیله ی دشمن هیچ دیواری نداشته باشد و شما دیوار شکن را به میدان بفرستید اون به نزدیک ترین سازه نسبت به نقطه ای که رهایش کرده اید یورش می برد و خودش را آنجا منفجر می کند. با این حال خسارتی که وارد می کند بسیار کمتر از قدرت تخریبی ای است که در مواجهه با دیوار ایجاد می کند. برای مثال یک دیوار شکن سطح پنج فقط می تواند 46 واحد خسارت به سازه ی دشمن وارد نماید در حالی که اگر همین دیوار شکن را به سوی دیوار دشمن بفرستید قدرت تخریبی اش 1840 واحد خواهد بود! دیوار شکن به هیچ وجه نیروی مناسبی برای قلعه نیست. زمانی که دشمن حمله می کند در صورتی که قلعه با دیوار شکن ها پر شده باشد آنها به سوی دشمن حمله می کنند و خودشان رو جلوی آنها منفجر می کنند و سریعا نابود می شوند. برای استراتژی حمله ای هم نباید از آنها به عنوان سربازان قلعه استفاده کرد چون اگر 5 یا 10 تای آنها به طور همزمان رها شوند (اگر چه بتوانند موفق شوند و خود را به دیوار های حریف برسانند می توانند بسیار موثر باشند)به احتمال بسیار زیادی با یک شلیک خمپاره انداز دشمن قبل از اینکه به نقطه ی محبوب خود برسند نابود می شوند. 

          حداکثر دیوار شکن مستقر در اردوگاه های سطح آخر 120 است که با توجه به نهایت ظرفیت قلعه (که می تواند 17 دیوار شکن را در خود جای دهد)تا 137 تا هم می رسد. 

          از دوازدهم مارس 2013 هر دیوار شکن دو فضا را در اردوگاه اشغال کردند(قبل از این تاریخ فضای اشغالی اش یک بود!) 

          خصوصیات دیوار شکن (Wall Breaker):

          ✔ هدف مورد علاقه: دیوار (قدرت تخریبی ۴۰ برابر)
          ✔ نوع حمله: انفجار تا شعاع ۲ بلوک
          ✔ میزان اشغال فضا: ۲ اسلات
          ✔ مدت زمان آموزش (ساخت): ۲ دقیقه
          ✔ سرعت حرکت: ۲۴
          ✔ سرعت حمله: ۱ ثانیه
          ✔ سطح پادگانِ (Barrack)مورد نیاز: ۵
          ✔ بُرد: ۱ واحد


          مشخصات:




          0

          بربر (Barbarian)
          چهره ی خشن، مو ها ی زرد رنگ و سیبیل خاص بارزه های ظاهری این جنگجوی بی باک است که خیلی ها معتقدند که این چهره بر گرفته از جنگجویان اسکاتلندی است! هر دو دست او مچبند دارند و یک شمشیر در دست راست اون اسلحه اش محسوب می شود.

          بربر اولین نیرو در سرباز خانه(پادگان)در کلش اف کلنز است.




          استراتژی حمله ای:

          معمولا از کمانداران و غول ها برای حمایت از بربر ها استفاده می شود.

          اگر بخواهید تمام بربر ها به یک بخش از دیوار حمله ور شوند و نه به بخش های مختلف، ابتدا باید یکی از بربر ها را به دیوار مورد هدف فرستاد سپس مابقی بربر های رهایی به همان دیوار حمله ور می شوند. این روش همچنین جهت افزایش قدرت تخریبی آنها برای منهدم کردن سازه ها ی دشمن به کار گرفته می شود. اما در کل بهتر است از این روش استفاده نشود، چون خمپاره انداز به راحتی می تواند با چند شلیک تمام آنها را نابود کند.
          از آنجایی که بربرها قدرت تخریبی انفرادی کمی دارند در هنگام نفوذ به بخش های اصلی، هنگامی که به دیوار بر می خورند زمان زیادی طول می کشد که بتوانند آن را شکسته و از آن عبور کنند لذا بهتر است از "دیوار شکن " ها برای حمایت از آنها استفاده شود. (برای حمله به بیس دشمن و شکستن دیوار بهترین گزینه ها " پکا "، " جادوگر " و " پادشاه بربر" هستند)

          بربر ها هنگام حمله هدف خاصی را ترجیه نمی دهند! نزدیک ترین سازه اولویت آنهاست.

          اگر خمپاره انداز بی حفاظ باشد، بربر یکی از گزینه های ایده آل برای تخریب آن است، حتی یک بربر! چون برای انهدام خمپاره انداز یک بربر به حدی به آن نزدیک می شود که خمپاره انداز ناتوان به صدمه زدن به آن است.
          معمولا از بربر ها و کمانداران به شکل ازدحامی برای شکست دادن پادشاه بربر و ملکه ی کماندار نیز استفاده می شود.

          استراتژی دفاعی:

          بربر ها به دلیل سلامت نسبتا خوب و فضای کم اشغالی، گزینه هایی مناسب برای قلعه هستند. تعدد آنها در قلعه هنگام دفاع می تواند زمان قابل توجهی از دشمن را در هنگام حمله بگیرد.


          تفاوت های ارتقاء سطح:

          هنگام ارتقاء به سطح سوم، شمشیر بربر بزرگتر می شود. پیشانی بند چرمی تغییر ظاهری در این سطح است.

          سطح پنجم: کلاه وایکینگی، شمشیر برنزه

          سطح ششم: کلاه شاخدار بزرگتر(حالت ماسک فرم)- شمشیر آهنی تیره – تیره رنگ شدن کمربند، مچبند و صندل.

          دیگر بارزه ی این سطح این است که هنگامی که ثابت در یک جا بایستد شمشیرش را با یک دست نگه می دارد.



          توضیحات بیشتر:

          از سه نیروی نظامی ردیف اول، بربر ها بیشترین قدرت سلامتی را دارند و پس از "جن" ها دومین قدرت تخریبی را دارا هستند.

          بربر ها کمترین سرعت را دارند اما سریعترین نیروی تولیدی در بخش تربیتی هستند.


          مشخصات: